Trendy barmańskie: Jak przyrządzać najlepsze drinki niskoalkoholowe i bezalkoholowe z pomocą syropów Mathieu Teisseire
Popularność „low ABV” i „No ABV”,
czyli koktajli nisko i bezalkoholowych, rośnie w szybkim tempie i staje się coraz
bardziej lukratywna dla właścicieli barów. Przeprowadzę Cię przez kilka
pomysłów i inspiracji, dzięki którym będziesz serwować w swoim barze, tym
domowym jak i profesjonalnym.
W ostatnim czasie nastąpiła
prawdziwa zmiana u osób, które chcą ograniczyć spożycie alkoholu. Nie myślą o
całkowitej abstynencji, ale skupiają się na tym, żeby czasami pić mniej. Co
więcej, ci „kiepscy i niepożądani” goście (w końcu piją mniej, więc mniej
zamawiają) to ci sami ludzie, których jeszcze do niedawna obsługiwaliśmy w
naszych barach. Po prostu wybierają wolniejsze tempo, przedłużają lub czasami
przerywają picie alkoholu z różnych powodów: czy to religijnych czy
zdrowotnych. Chcą większej również różnorodności, jeśli chodzi o niską
zawartość alkoholu.
Zdrowie jest oczywiście motorem tej kategorii. Dotyczy to także osób, którzy chcą być bardziej świadomi w spożywaniu alkoholu i naprawdę delektować się wyskokowymi napojami, które zamawiają. Chodzi również o to, aby móc dłużej przebywać poza domem i cieszyć się chwilą, pijąc mniej lub robiąc sobie przerwy. Mając to na uwadze, jest wiele okazji do zarobku, jeśli się na to odpowiednio spojrzy.
Jak zatem najlepiej wykorzystać niskie i bezalkoholowe zamówienia i sprawić, by goście wracali po więcej? Poniżej 5 wspaniałych pomysłów na dobry początek.

1.
Twórz
wyszukane smaki
Napoje nisko i bezalkoholowe to
prawdziwa okazja, ale musisz najpierw zrozumieć, czego pragną Twoi goście. Nie
chcą jedynie jednowymiarowych smaków ani zbyt słodkich napojów owocowych.
Nowoczesne koktajle low ABV i No ABV muszą być wyrafinowane i przyjazne dla
dorosłych w smaku, dzięki czemu Twoi goście będą mogli cieszyć się czymś
wyjątkowym pomimo braku alkoholu. Goście chcą popijać drinki, które mają
podobny profil smakowy, jakościowy charakter i teatralność jak w ich alkoholowych
odpowiednikach.
Niskie i bezalkoholowe drinki
muszą pokazywać, że ich przygotowanie wymagało prawdziwej troski i
przemyślenia. Oznacza to, że napoje muszą być wystarczająco wyjątkowe, aby pić
je w barze.
Wybierz wyrafinowane i złożone
kombinacje i skorzystaj z szerokiej gamy smaków Mathieu Teisseire, aby stworzyć
coś naprawdę wyjątkowego i niezapomnianego.

2.
Mów
i pisz o tym
Wykorzystaj nową okazję, prosząc
wszystkich barmanów (pracujących z Tobą jak i innych kolegach po fachu), aby
stworzyli specjalną sekcję w swoim menu i pochwalili się swoimi dziełami.
Wykorzystaj to do autopromocji i aby wyjaśnić swój etos niskiego poziomu i
braku alkoholu. Spraw także, aby Twoje napoje były naprawdę łatwe do
znalezienia w menu i zachęć kelnerów do mówienia o nich.
Nie zapomnij mówić o swoich
nowych usługach na wszystkich swoich portalach społecznościowych i stronie
internetowej, a także skup się na nich w swoich materiałach promocyjnych.
3.
Zaopatrz
się
Może się to wydawać oczywiste,
ale jeśli chcesz być Low ABV i No ABV, musisz mieć odpowiednie zapasy i prepy.
Postaw na różnorodność i miej coś na każdą okazję, od piwa i ginu po prosecco i
bąbelki, a także koktajle na specjalne zamówienie i miksery. Kluczową rzeczą
jest to, że podczas ich picia goście nadal chcą czuć się częścią imprezy i
nadal chcą doświadczyć tego, czego można oczekiwać w barze, więc daj im coś
wyjątkowego!

4.
Bądź
kreatywny z nazwami
Unikaj nazywania swoich drinków
na jedno kopyto (np. dając przydomek Sober, Virgin czy temu podobne), ponieważ
budzą negatywne skojarzenia. Może to zrujnować twoje najlepsze intencje i
plany. Mocktaile należą już do przeszłości i nawiązują do ery obrzydliwie
słodkich i syropowatych napojów.
Wymyśl kreatywny sposób na
nazwanie nowej kategorii w sposób pasujący do charakteru i nastroju Twojego
baru. Niektóre powszechnie używane terminy to Zero Alc, 0,0% i Bez alkoholu,
ale możesz wymyślić coś innowacyjnego i oryginalnego, aby zaostrzyć apetyt.
5.
Użyj
swojej wyobraźni oraz swojej wiedzy
Najważniejsze jest to, żeby włożyć
taki sam wysiłek i wiedzę, jak w przypadku wszystkich innych drinków
alkoholowych, które robisz. Wraz z Mathieu Teisseire, miłość i pasja są
najważniejszymi składnikami, więc przemyśl każdy aspekt swoich nowych pozycji w
menu. Dotyczy to smaków, szklanek, dekoracji i sposobu ich podania.
Każdy z gości (pijący czy nie),
nadal chce cieszyć się poczuciem chwili i czuć, że ma coś, czego nie mógłby
mieć w domu. Twórz drinki, które nie tylko zapadają w pamięć, ale sprawią, że
Twoi goście będą chcieli wyjść z domu i iść właśnie do Ciebie.
A kiedy już wymyślisz całe menu
No i Low ABW, przeszkol swój personel. Pytaj się także, po każdej zmianie o
feedback od gości, aby moderować menu pod nich. Upselling to Twój przyjaciel i
okazja, której nie możesz przegapić.
Low i No ABV pozostanie z nami na
długo, a oferowanie dobrego wyboru jest kluczem do inteligentnego biznesu i
dużego zarobku.