Ilość produktów:
Wartość zamówienia:
0
0,00 zł
Do darmowej wysyłki brakuje: 
350,00 zł


Menu taktyczne
30.03.2023


menu-taktyczne

Menu tworzone są w różnych kształtach i rozmiarach, od wersji cyfrowych, idąc przez ręcznie rysowane tablice, kończąc na klasycznych drukowanych. Są one kluczowym elementem układanki, jakim jest plan sprzedażowy w restauracji czy barze. Są też wizytówką, pierwszym wrażeniem, którego drugi raz nie wywrzesz. Dlatego ważne jest, aby dobrze je przemyśleć i zrobić je z głową.

Według niedawnego raportu CGA Menus z 2021 roku menu drinków jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję o tym, co wypiją Twoi goście.

Ich skuteczność, projekt oraz dostosowane do podstawowej grupy demograficznej przychodzącej do Twojego baru będą skutkować większą ilością zamówień.

 

Według wspomnianego raportu CGA Menu Report z 2021 r. 2 na 3 konsumentów sprawdza menu przed wizytą w barze lub restauracji, dlatego ważne jest, aby menu było dostępne online w łatwy i oczywisty sposób (specjalny folder ze zdjęciami na FaceBooku czy zakładce w Google Maps). Musisz przygotować je tak, aby jak najlepiej odzwierciedlały Twoją restaurację/bar. Ważne jest, aby Twoje cyfrowe kanały (strona internetowa, media społecznościowe i biuletyny e-mailowe) były aktualizowane na bieżąco – to samo tyczy się menu taktycznego i sezonowego. Muszą one zachęcać klientów do odwiedzin.

 

W dzisiejszym wpisie skupię się na „menu taktycznym”, na tym, jak wykorzystać je do generowania zysków i jak je udoskonalać.

 


Co to jest menu taktyczne? 

Zacznijmy do podstaw: czym zatem jest menu taktyczne? W uproszczeniu – to skrócone menu z niewielkim wyborem drinków, które będą służyć konkretnemu, ustalonemu przez Ciebie celowi.

Dla Twoich gości jest to migawka Twoich największych przebojów, która pomaga im szybko wybrać drinka, a dla właścicieli barów to świetny sposób na sprzedaż najbardziej dochodowych kompozycji.

Ci drudzy mogą korzystać z menu taktycznych, aby zmniejszyć wydatki, przyspieszyć serwis, a nawet sprawić, że goście będą się czuli bardziej wyjątkowo w ich barze/restauracji (np. dzięki sezonowym kompozycjom).

 


 

Zwiększ wydatki

Oczywiście nie swoje! Użyj menu taktycznego, aby skierować uwagę Twoich goście do napojów zaprojektowanych z myślą o szybkim serwisie i o niskim beverage-cost. Sprawdza się świetne w okresach największego ruchu. W tzw „tabace” możesz zmaksymalizować zyski, koncentrując się na napojach, które można zrobić najszybciej i taniej dla Ciebie. Matematyka tutaj jest dość prosta.

Wspaniale jest mieć szerokie menu i pochwalić się swoją ofertą, ale ważniejsze, moim zdaniem jest, aby pomóc gościom w podjęciu decyzji. Niektórzy mogą być przytłoczeni dużym wyborem i wtedy mogą być zmęczeni samym podjęciem decyzji. Wybiorą wtedy najtańszą pozycje lub pierwszą z brzegu a tego nie chcemy! Menu taktyczne pomaga im podjąć decyzję szybciej i konkretniej co przekłada się na szybszy serwis (mniejsza okupacja pracownika) oraz na zadowolenie gości (szybciej zamawiasz – szybciej dostajesz)

Może pomóc gościom w wyborze pozornie podobnymi opcjami, więc warto je ograniczyć do kilku największych hitów. Np. wylistuj po jednym koktajlu z każdej kategorii: klasyczna Margarita, Mojito, Negroni, Martini i Daiquiri, a Twoje główne menu będzie prezentowało ich wariacje.

To podejście może pomóc Twoim gościom w podjęciu szybszej decyzji, zamiast plątać się w gąszczu decyzji. To żadna gradka!




 

Specjalne okazje i sezonowość

Użyj menu taktycznego pokreślić jakąś specjalną okazję, taką jak Walentynki, Dzień Matki, Halloween, Eid, Chiński Nowy Rok itp. Stwórz krótką, niestandardową ofertę, równocześnie upewniając się, że koktajle są opłacalne (beverage-cost) i nie wymagają skomplikowanego sposobu ich tworzenia (zapomnij o trudnych garniszach i o widowiskowych technikach, skup się na prostocie).

Możesz też jakąś wymyślić! Wyjdź poza tradycyjne święta w kalendarzu, tworząc promocję wokół wybranych przez siebie okazji, takich jak drinki po pracy, „happy-day”, „niedzielne sesje” itp. To świetny sposób na stworzenie cyklicznych wydarzeń i zwiększenie Twoich zysków. Wszystko, co musisz zrobić, to wymyślić 2 lub 3 specjalne pozycje menu dla menu taktycznego i gotowe.

To samo można powiedzieć o sezonowych specjałach, takich jak letnie coolery, zimowe grzańce i inne tego typu koktajle. Po prostu wybieraj przepisy, które są wydajne i opłacalne, jak to tylko możliwe, a jednocześnie sprawiają wrażenie premium i zapadają w pamięć Twoich gości.

 




Syropy smakowe Mathieu Teisseire mogą tutaj naprawdę pomóc pod względem wydajności i kosztów oraz zagwarantować doskonały, powtarzalny smak za każdym razem.

 Znajdziesz je pod linkiem: https://www.barexpert.pl/PL-H4/produkty/Search/catID=2/syropy-i-puree.html

Menu taktyczne to po prostu strategiczne podejście do sprzedaży. Bądź kreatywny i nie trzymaj się tylko jednego pomysłu. Myśl o nich jako o elastycznym elemencie Twojej taktyki, mają przyciągnąć uwagę ludzi i zwiększyć zysk. Bądź zawsze krok przed gościem i na fali trendów. Jeśli zauważysz trend na coś konkretnego (bubble tea, low ABV), wykorzystaj menu taktyczne, to prosta droga do zysku!


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem