Ilość produktów:
Wartość zamówienia:
0
0,00 zł
Do darmowej wysyłki brakuje: 
350,00 zł


Barowe tak i nie, czyli jak zbudować dobry zespół
04.06.2023


barowe-tak-i-nie-czyli-jak-zbudowac-dobry-zespol

Rekrutacja i utrzymanie personelu są jednym z największych problemów, przed którymi stanęła branża HoReCa od czasu pandemii. Po latach zaniedbań cały rynek zaczął skupiać się na jakości życia zawodowego i pozazawodowego pracowników, czyli tak zwanym work-life balance.

Stały personel do obsługi gości jest niezwykle ważny z dochodowego punktu widzenia biznesu. Koszty związane z zatrudnianiem i szkoleniem nowych pracowników są wysokie, dlatego stworzenie środowiska, w którym pracownicy czują się nagradzani, doceniani i zaopiekowani są podstawą dobrze zarządzanego biznesu.

Takie podejście wpływa pozytywnie na morale pracowników, a to prowadzi do zwiększonej produktywności i zadowolenia, a co za tym idzie, do poprawy obsługi klienta i wyższych przychodów. Przy odpowiednim podejściu, każdy jest zadowolony: i pracodawca, i pracownicy.


Zatrudnij odpowiednią osobę na odpowiednim stanowisku

Przejrzysty i rzetelny proces rekrutacji jest pierwszym krokiem do zatrudnienia dobrego pracownika. Jest on dla firmy jest dużo ważniejszy niż zatrudnianie kogoś, kto chce tzw. „odbębnić” swoją pracy.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej warto poświęcić czas na odkrycie, dlaczego kandydat chce pracować w właśnie w Twojej firmie. Czy aplikowali, ponieważ chcą konkretnie rozwijać się u Ciebie, czy też ubiegają się o „robote”, a na tym etapie może to być dowolna praca.

To naprawdę ważne, aby zatrudniać kandydatów, którzy są chcą dołączyć do Twojego zespołu i czują z nim więź. Będą czuć się bardziej zaangażowani w swoją pracę, doceniać Ciebie jako pracodawcę i będą potrafili lepiej sobie radzić z zadaniami, zostaną u Ciebie dłużej i będą robić postępy w firmie – a co za tym idzie, też ją rozwijać.

Zatrudnienie kogoś, kto szuka byle jakiej pracy, może doprowadzić do braku lojalności i rezygnacji ze stanowiska, jeśli otrzyma „lepszą” ofertę. Zadawaj pytania o niezwiązane z pracą zainteresowania i pasje. Daj się poznać z ludzkiej strony i nie daj im wyczuć, że już od samego początku traktujesz ich jak „narzędzia” – napęd do tacy, przenośny shaker czy garotłuka. Zapytaj się o ich zainteresowania! Spróbuj w tej sposób ustalić, czy będą pasować do Twojego zespołu i czy mogą wnieść coś dodatkowego, aby pomóc Tobie i wszystkim, których zatrudniasz.


 

Prawidłowe wdrążanie

Gdy już zatrudnisz odpowiednich ludzi, poświęć czas na ich prawidłowe przeszkolenie, aby nauczyli się podstaw, zaznajomili się z tym, jak to się robi i czego się od nich oczekuje – wszystko to pomoże im z łatwością zaaklimatyzować się do stanowiska, dzięki czemu będziesz mógł szybciej zacząć czerpać korzyści.

Kompleksowy i dokładny proces wdrążenia i przeszkolenia nowego pracownika da im pewność siebie i pozwoli im pracować w pełnym wymiarze już od pierwszego dnia. Solidny okres szkolenia wstępnego pozwoli Twoim nowym pracownikom poczuć się zaopiekowanym i da im znać, że dbasz o ich dobro. Nic nie odstraszy nowego pracownika niż zmiany, na których czuje się odpowiednio przeszkolony, niedostatecznie wykwalifikowany i przepracowany.

 


Regularna rozmowa

Porozmawiaj ze swoimi pracownikami, żeby poznać ich ambicje i cele. Pomóż im ustalić plan rozwoju, będzie to umacniać więzy między personelem a firmą. Oferuj regularne kursy i szkolenia, aby upewnić się, że czują się wspierani w samorozwoju. Ich przyszłość jest związana z przyszłością Twojej firmy. Spraw, aby była jak najbardziej świetlana.

Stwórz rodzinną atmosferę, w której pracownicy czują się bezpieczni i otoczeni troską. Tworzenie pozytywnego środowiska pracy jest prostym i cennym narzędziem w utrzymaniu pracowników. W końcu w pracy spędzamy ogromną część naszego życia, więc sprawmy, aby była ona przyjemniejsza.

 




Pozytywne środowisko

Pozytywne środowisko to takie warunki, w której zespół sam nagradza się nawzajem za pozytywne zachowania, promuje je i wspiera. Gdy cały zespół pracuje nad tym samym celem i gra do tej samej bramki, tworząc harmonijną przestrzeń do pracy i pozwala im radzić sobie z potencjalnymi wyzwaniami w pozytywny i oparty na współpracy i szacunku sposób. Ten rodzaj automotywacji jest łatwy w obiorze również z perspektywy klienta, przyciągając ludzi do Twojego radosnego i dynamicznego biznesu.

Używaj systemu nagród, aby umożliwić zespołowi promowanie podstawowych wartości firmy lub wszelkich zachowań, które są korzystne dla niego. Możesz także użyć innych systemów motywacyjnych, takich jak uznanie wspaniałej pracy, wyróżnienie na tle zespołu czy specjalne wzgędy.



Dobrym pomysłem jest zachęcanie do zdrowych zachowań poza godzinami pracy, aby upewnić się, że pracownicy są zdrowi i wypoczęci, gdy rozpoczynają zmianę. Niestety, w naszej branży często się zapomina o tym

To bardzo proste: pomyśl o swojej karierze i dlaczego zostałeś z danym pracodawcą – prawdopodobnie dlatego, że czułeś się doceniony i nagrodzony przez swojego szefa i przez to też takim postanowiłeś zostać.

Poświęcenie czasu na prawdziwą inwestycję w kulturę firmy zawsze się opłaca. Stwórz środowisko, w którym Twój zespół lubi pracować, czuje się wykwalifikowany i przeszkolony, który wie jaki jest i jak osiągnąć wyznaczony cel. Daj mu też poczucie, że jego cele i ambicje mają duże znaczenie i mogą zostać osiągnięte właśnie w Twojej firmie. Pamiętaj, że to oni zajmą się Twoim biznesem na co dzień i będą się rozwijać na równi z nim.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem